موارد مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

موارد مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

آب :

قبل از هر چیز لازم است این نکته را بدانید که دستگاه‌های تصفیه آب با چندین عملکرد متفاوت در بازار موجود هستند .

  • دستگاه‌های با فناوری اسمز معکوس یا RO
  • دستگاه‌های متکی به فیلتراسیون و UF
  • دستگاه‌های تبادل یونی و …

اکثر دستگاه‌های مناسب برای استفاده خانگی  یا RO هستند یا فیلتراسیون .

تفاوت این دستگاه به شرح ذیل هست: تفاوت آن تا در این است که دستگاه تصفیه آبRO دارای فیلتر ممبران هستند که قدرت زیادی در تصفیه دارد اما اکثر دستگاه‌های فیلتراسیون همه فیلترهای تصفیه آب به‌جز فیلتر ممبران را دارا هست. این فیلتر توانایی زیادی در تصفیه دارد که باعث می‌شود تمام مواد مضر و سموم از آب حذف شوند درحالی‌که دستگاه‌های فیلتراسیون فاقد این توانایی می‌باشند و تنها بخشی از مواد مضر را حذف می‌کنند . به‌عنوان‌مثال با دستگاه RO نیترات از آب حذف می‌شود درحالی‌که دستگاه‌های فیلتراسیون این توانایی را ندارند

گرچه دستگاه‌های تصفیه آب دارای  5 یا 6 یا بیشتر فیلتر هستند اما فیلتر ممبران فقط در دستگاه‌های RO وجود دارند. همچنین این دستگاه تصفیه آب خانگی دارای پمپ و ترانس و حس‌گر هستند درحالی‌که دستگاه‌های فیلتراسیون  فاقد این امکانات است . هر فرد ممکن است یکی از دستگاه‌ها را ترجیح دهد اما مراقب باشید دستگاه‌های فیلتراسیون 6 مرحله را بجای 6 مرحله RO به‌اشتباه نفروشند  .برای تصفیه بهتر و کامل‌تر بخصوص در مناطق شهری پیشنهاد می‌شود حتماً از دستگاه‌های RO استفاده نمایید .

موارد مهم در خرید دستگاه تصفیه آب و نوع اتصالات :

دستگاه‌های تصفیه آب دارای 2 نوع اتصالات هستند . استفاده از اتصالات مهره‌ای به دلیل باز و بسته کردن کند انحا خیلی متداول نیست اما ضریب اطمینان بسیار فوق‌العاده‌ای  دارند و چنانچه  دستگاهی مجهز به این اتصالات باشد، خیالتان از جانب آن آسوده‌خاطر خواهد بود . اتصالات فیتینگ ، دارای سرعت باز و بسته کردن بسیار بالا وبی نظیری می‌باشند و اکثراً در دستگاه‌های تصفیه آب از انحا استفاده می‌شود . دقت داشته باشید  که مرغوبیت کافی را داشته باشد. معمولاً کیفیت اتصالات تایوانی از برندهای ORGANIC و SC بسیار بالاتر است ( روی اتصالات حک‌شده است ) . معمولاً کیفیت اتصالات بعد از 3 سال مشخص خواهد شد و مشکلات انحا در آن زمان قائل رؤیت خواهد بود . 

شیر برقی یا چهارراهی:

در دستگاه برای قطع جریان آب در زمان خاموش شدن از شیر برقی و یا چهارراهی بهره گرفته می‌شود. چهارراهی معمولاً دوام پایین ، دورریز آب زیاد ، ایرادات و اشکالات زیاد و دقت پایین دارد پیشنهاد می‌شود که  دستگاه با شیر برقی را انتخاب کنید .

جنس پلاستیک:

حتماً به قطعات پلاستیکی دست بکشید و با دقت ببینید تا .مطمئن شوید که پلاستیک مرغوب و باکیفیت است .

اورینگ تا:

به درون هوزینگ تا نگاهی بیندازید . سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید هوزینگش ضخامت بالا داشته  باشد و همچنین هوزینگهای روپیچ ، در درازمدت آب‌بندی قوی‌تری را خواهد داشت.

 مخزن دستگاه: تنوع مخزن در بازار زیاد هست .شما سعی کنید از مخازن باکیفیت فلزی و یا مخازن 3 لایه با لایه داخلی استیل استفاده کنید به دلیل اینکه اهل‌فن  استفاده از مخازن پلاستیکی توضیح نمی‌کنند. مخزن‌های TANKPAC یکی از بهترین مخزن‌هایی هستند که مؤکدا توصیه می‌شود. مخزن یکی از موارد بسیار مهم ، در هنگام خرید است به آن کمتر توجه شده است.این موضوع دارای اهمیتی به‌اندازه‌ی فیلترهای دستگاه است.اما همان‌طور که می‌دانید  حجم مخزن نیز اهمیت چندانی  ندارد،بلکه بنا به سلیقه‌ی هر مخاطبی متفاوت هست اما لازم به ذکر است که  کیفیت مخزن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

اکثر دستگاه‌های تصفیه آب توسط خود فروشندگان تضمین می‌شوند . این نکته را نیز قبل از خرید مدنظر داشته باشید و از وجودان اطمینان حاصل کنید.

خدمات:

دستگاه‌های تصفیه آب با سلامتی شما ارتباط مستقیم دارند . از جایی خرید کنید که بهترین خدمات‌رسانی را به شما ارائه بدهند و حفظ سلامتی شما از اولویت‌های مجموعه‌شان باشد .

پایه دستگاه:

به دلایل استفاده راحت دستگاه پایه‌دار توصیه می‌شود.استفاده از آن راحت‌تر ، طول عمر هوزینگ تا بیشتر ، تعویض فیلتر و سرویس دستگاه ساده‌تر می‌شود.

نوع فیلترها:

بعضی از دستگاه‌ها از فیلترهای به خصوصی  استفاده می‌کنند که در بازار به‌سختی پیدا می‌شود (همان‌طور که میدانید دستگاه‌های تصفیه در بازه‌های مختلف نیاز به تعویض فیلتر دارند ) معمولاً گران‌قیمت هستند . شما دستگاهی را انتخاب کنید که فیلترهایش در بازار به‌راحتی یافت شود و هزینه فیلترهایش نیز مناسب باشد .

 شیر برداشت:

شیر برداشت نیز از موارد نسبتاً مهم به‌حساب می‌آید . اکثر افراد تنها به مشخصات  ظاهری آن دقت می‌کنند اما علاوه بر ظاهر آن جنس و دوام آن نیز حائز اهمیت  است . شیر برداشتی مناسب است که زیبا باشد ، در آلیاژ آن سرب نباشد و کروم باشد و مغزی آن قابلیت تعویض داشته باشد.

همیشه بهتر است قبل از خرید هر ابزار و دستگاهی در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا با چشمانی باز بهترین را انتخاب را کنید و بعد از خرید پشیمان نشوید .

در این اینجا ما سعی می‌کنیم راهنمایی جامعی را خدمت شما ارائه کنیم تا با اطمینان کافی خرید خود را انجام دهید و فریب فروشندگان شیاد را نخورید . متأسفانه در همه‌جا فریب و دروغ‌گویی بسیار دیده می‌شود . هم در بازار و توسط بعضی از  کسبه و هم در سایت اینترنتی که تازه پای در این عرصه نهاده‌اند  . بهتر است هر فرد ، خودش اطلاعات کاملی را به دست آورد و سپس اقدام به خرید کند.

شرکت سلامت سازان پرشیا وارد کننده و  صادر کننده بهترین تجهیزات پزشکی دارویی ودستگاه تصفیه آب و الکل و مواد ضدعفونی کننده ی سطوح دست و صورت است

سلامت سازان پرشیا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.

بالا