مزیت نوشیدن آب قلیایی در دوران بارداری

مزیت نوشیدن آب قلیایی در دوران بارداری

همان‌طور که می‌دانید بدن ما برای آزاد کردن کالری دریافتی به مقدار کافی آب نیاز هست در این مقاله با مزیت نوشیدن آب قلیایی در دوران بارداری آشنا می شوید.

با افزایش سوخت‌وساز و فعالیت‌های روزانه، بدن ما نیاز بیشتری به مصرف آب پیدا می‌کند.اهمیت  این امر برای زنان بارد اردو چندان هست. زنان باردار با توجه به وضعیت خاصشان در این دوره، نیاز به کالری بیشتر و درنتیجه مصرف آب بیشتری دارند.

دلایل نیاز زنان باردار به آب قلیایی و مزیت نوشیدن آب قلیایی در دوران بارداری

نقش مهم گردش خون در دوران بارداری

سطح مایع آمنیوتیک

حجم خون بالاتر

جذب بهینه ویتامین‌ها و مواد معدنی محلول در آب

مصرف آب شهری به رشد استخوان‌های جنین در حال رشد نیز کمک شایانی می‌کند. همچنین مصرف آب کافی توسط مادر به کاهش یبوست او و عوارض ناشی از بارداری کمک می‌نماید..

سازمان EFSA توصیه می‌کند که زنان باردار در طول روز مقدار 2.3 لیتر آب بنوشند و این مقدار برای زنان شیرده 2.7 لیتر در روز توصیه می‌گردد.

اهمیت مصرف آب در دوران بارداری

مایع آمنیوتیک (مایعی که در اطراف جنین است) برای سطح کیفیت رشد جنین بسیار ضروری هست. مطالعات نشان می‌دهد مادرانی که سطوح پایینی از مایع آمنیوتیک رادارند می‌بایست مقدار زیادی مایعات مصرف نمایند. مصرف آب سالم و تصفیه‌شده به مقدار کافی  اهمیت فراوانی در بهبود رشد جنین و همچنین حفظ سلامت مادر دارد..

همان‌طور که می‌دانید هیدراته نگه‌داشتن بدن جهت بهبود عملکرد بدن و جلوگیری از کم‌آبی آن ایده بسیار خوبی است. اما مواقعی است که بدن ما در وضعیت هشدار قرار داشته و اهمیت هیدراته نگه‌داشتن بدن دوچندان می‌گردد. یکی از این مواقع، دوران بارداری است.

کاهش عوارض بارداری با مصرف آب:

آب می‌تواند در کاهش عوارض جانبی دوران بارداری و آماده‌سازی بدن برای تغییرات فیزیولوژیکی مادر و جنین نقش حیاتی را ایفا کند.همان‌طور که میدانید آب مانند یک سیستم حمل‌ونقل عمل می‌کند می‌تواند در رساندن مواد مغذی به نوازد بسیار کمک نماید. همچنین مصرف آب در جلوگیری و بهبود گرگرفتگی و عفونت‌های دستگاه ادراری که از عوارض شایع دوران بارداری هستند نقش به سزایی را ایفا کند..

با توجه به افزایش حجم خون در ماه هشتم بارداری، اهمیت نوشیدن آب جهت جلوگیری از غلظت خون و همچنین فشارخون بسیار زیاد است. همچنین این افزایش حجم خون می‌تواند باعث مشکلات قلبی و عروقی نیز گردد.لذا با دانستن اطلاعات کافی امید است که این دوران را به‌خوبی سپری کنید و بتوانید سلامتی مادر و نوزاد را تضمین نمایید..

ازآنجاکه از  دست دادن آب بدن می‌تواند باعث انقباض شود، کمبود آب در سه‌ماهه سوم حاملگی می‌تواند باعث زایمان زودرس شود. زایمان زودرس می‌تواند باعث ایجاد بسیاری از خطرات بهداشتی به نوزاد تازه متولدشده بشود..

مشکلات شایع ناشی از کمبود آب در دوران بارداری

خستگی

تغییر تعادل هورمونی و سردرد – نقش آب در واکنش‌های شیمیایی و حمل‌ونقل

ناراحتی معده، سوزش سر دل، زخم و یبوست – نقش آب در هضم

گرفتگی عضلات پا، تورم، سرگیجه و فشارخون بالا – نقش آب در تنظیم مایعات

نقش آب درروان کردن مفاصل

زنان باردار باید مطمئن باشند که حداقل هشت لیوان 8 آب تصفیه‌شده قلیایی و سالم را در روز مصرف می‌نمایند. این مقدار جدا از مصرف مایعات از دیگر مواد غذایی توصیه می‌شود.

سلامت سازان پرشیا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.

بالا